Leden van onze Lionsclub hebben in schooljaar 2022-2023 elke schoolvakantie een dagje-uit voor Oekraïense kinderen georganiseerd. Omdat er in de gemeente Midden Groningen ook vluchtelingen worden opgevangen, werd in samenwerking met Humanitas ook een aantal kinderen van vluchtelingen mee uit genomen.

De kinderen hebben een bezoek gebracht aan het Doe-Museum, een boerderij,  aan de Fraeylemaborg,  aan een kinderboerderij met speeltuin en aan het Muzeeaquarium. Er werd zelfs een keer geheel belangeloos een bus van het Nationale busmuseum beschikbaar gesteld om de kinderen met begeleiders te vervoeren. Er werd o.a. geschminkt, enthousiast geknutseld, met dieren geknuffeld en altijd volop gespeeld. Iedereen kijkt met een goed gevoel terug op deze fantastische uitjes.