Wij, Lionsclub (LC) Skiramere, hebben zo'n 35 mannelijke en vrouwelijke leden uit de omgeving van Slochteren, Appingedam en Delfzijl. Door te denken en werken vanuit zeer uiteenlopende professies versterken wij elkaar. Gezamenlijk organiseren we diverse activiteiten voor goede doelen en boeiende uitstapjes als: lezingen, workshops, bedrijfsbezoeken en excursies. Daarnaast doen we activiteiten met onze partnerclub LC Wiesmoor in Duitsland.

Net als andere LC's zijn onze doelstellingen vriendschap, begrip, harmonie en dienstbaarheid.

Ons motto is: We Serve!

Wij dragen graag positief aan de gemeenschap van Slochteren en omgeving bij.

LC Skiramere is opgericht in 1991. De naam Skiramere (schier meer, helder water) herinnert aan de waterrijkdom van Slochtra, de oude naam van Slochteren.
We hebben maandelijks in ieder geval op de tweede en vierde woensdagavond gezellige bijeenkomsten. Partners van de leden zijn regelmatig ook van harte welkom. Gezelligheid en saamhorigheid staan voorop in het onderlinge contact.